söndag 24 april 2016

Eftermiddags 79:a

Idag tog jag sovmorgon. Det kändes helt ok, speciellt eftersom jag fick uppleva en riktigt magisk morgon under gårdagen, den kommer jag leva länge på. Kom inte ut på sjön förrän kl 11, träffade ganska omgående Kent (@rockabillylures) som kämpade på efter gädda. Fisket var trögt för honom och så blev det även för mig. Ont om ekon, otroligt skiftande väder och jag lyckades bara skjuta upp tre gösar, från ca 2 kilo och uppåt med en topp på 79 cm (vägdes ej).


79:an gav en otroligt hård kamp, trodde ärligt att den var större och jag var nästan lite besviken att den inte nådde över 80-strecket. Rejäla fighter-fiskar uppskattas dock alltid och efter att den fått säga hej till kameran fick den simma tillbaks och växa till sig.


När gösen stångar med huvudet och det ”knycker” så där gott i spöet då vet man att jiggen får stryk. Fox Fork Tail jiggen, 18 cm/ Blue Ice med en TWK-lures skalle var så där lagom, lätt sönderslafsad efter fighten.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar